Tu ai auzit de Employer Branding? Iată ce înseamnă ca talentul să te caute pe tine!

În calitate de manager sau specialist HR al unei firme din România, cu siguranță nu îți este străină situația deficienței de personal competent în domeniile pentru care încerci din răsputeri să recrutezi. Dificultatea în a găsi oamenii potriviți este un fenomen cu care se confruntă orice antreprenor sau director executiv din țară, afirmație care se regăsește de-a lungul mai multor ani în studiile anuale efectuate de către cei de la PwC.

Ca soluție la această problemă, România este un mediu foarte propice pentru aplicarea tehnicii de Employer Branding, sau altfel spus, cum să te vinzi pe tine ca angajator publicului dornic de o oportunitate.

Cum să-i spui talentului la cine să apeleze

În contextul brandingului de angajator, mulți dintre cei care au abordat o astfel de practică își îmbracă argumentele și strategia în jurul unui concept numit EVP (Employee Value Proposition) sau a promisiunii de brand. În sesiunile de training de la Cteamgroup vei învăța că această promisiune este defapt… scopul pentru care acel brand există, ilustrează problemele pe care intenționează să le rezolve sau pur și este simplu motivul existenței acestuia. Astfel, luând în considerare acest lucru, întreaga ta campanie de comunicare a intențiilor firmei pe care o reprezinți trebuie construită în jurul unui aspect cheie, aspect care definește cel mai bine viziunea întregii companii.

Acest EVP este defapt un instrument prin care o companie arată lumii că nu există doar să facă bani, ci și să ofere posibilitatea unei cariere. Practic, este un indiciu că există cineva care dorește și are posibilitatea de a oferi condițiile necesare de dezvoltare unui talent care se află în căutarea unei posibilități de fructificare a competențelor sale.

Lumea trebuie să vadă în tine un om cu interese și aspirații, nu doar un instrument de profit 

Citeşte şi   Ieși în evidență cu ajutorul CFC Design

Este, într-adevăr, extrem de important să reușești să înțelegi ce reprezinți pe piață ca și angajator, astfel cei interesați te vor asocia cu acele particularități, ca și cum ai spune „Firma X, unde ești plătit ca să vii cu o idee să nu mai moară oameni în accidente”

Tocmai de aceea, trebuie să expui lumii o viziune, chiar și ceva foarte simplist precum faptul că nu ești de acord cu birocrația actuală, tu ai întâmpinat x,y,z probleme și ai conceput businessul actual ca să le rezolvi. Tocmai de aceea, trebuie  să arăți că înțelegi problemele oamenilor, dar și că ești suficient de pregătit încât să le poți soluționa. 

Imaginează-ți cum va arăta firma ta peste 10 ani 

Pe cât pare de simplu, pe atât este de complicat să încerci să vizualizezi o entitate financiară peste o perioadă atât de mare de timp. Cu toate acestea, dincolo de detalii tehnice, bilanțuri și factori macro sau microeconomici, firma ta peste 10 ani poate deveni o corporație sau o entitate afiliată unui alt colos ce a considerat productiv să investească în tine. 

Aici apare partea dificilă, deoarece răspunul la această întrebare înseamnă întreaga strategie de business pe care o aplici și prin intermediul căreia vei fi văzut de către ceilalți. Ca angajator este foarte indicat să oferi celorlalți o perspectivă cu privire la intențiile tale pe viitor. Perspectivă poate arăta fie sub forma unei „roadmap”, fie drept obiective sau „milestones” pe care intenționezi să le atingeți pe parcursul anilor. 

Poți concepte și tu o astfel de strategie odată ce ajungi să te familiarizezi cu beneficile posibilității de a putea determina oamenii pe care-i cauți să apeleze la tine. Cu toate acestea, mai important decât toate aceste lucruri este să înțelegi că mereu vei fi supus unui proces de învățare, atât tu cât și angajații tăi, învățare pe care ar trebui să o prioritizezi dacă dorești să creezi ceva cu adevărat relevant.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *