Pandemia a afectat economia la nivel global. Toate firmele au făcut modificări pentru siguranța și sănătatea angajaților săi. Virusul a afectat fiecare continent în parte, în afară de Antarctica, dar acolo oricum nu există firme. Societatea, economia, afacerile au avut de suferit. Primul val al virusului a lovit puternic pentru că firmele nu au fost pregătite. Cel de-al doilea val se apropie cu pașii repezi cu care vine iarna.
Suntem pregătiți sau nu să facem față unei noi situații de criză? Rămâne de văzut. Tot ce putem analiza este ce s-a schimbat până acum în cadrul firmelor la nivel global sau ideile apărute recent ce au drept scop adaptarea companiilor la dificultățile prezentului. 4 cele mai importante idei de adaptare a companiilor la vremurile curente sunt următoarele:
Transformare digitală accelerată
Pentru o cât mai mare eficiență și productivitate la locul de muncă, firmele ar trebui să investească în procesul de digitalizare accelerată. Trecerea de la hârtii la mediul digital este un pas înainte promițător care ar fi trebuit să aibă loc cu mult timp înainte fără să fie condiționat de o criză epidemiologică la nivel global.
Analiza pozițiilor cheie și rolurilor critice
În acest moment este cel mai bine să se analizeze pozițiile cheie și rolurile critice din cadrul unei companii pentru a eficientiza procesele, a mări eficacitatea și în special productivitatea angajaților. Atunci când top managerii sunt în vacanță, unii angajați lipsesc datorită concediilor medicale sau a carantinei, angajații din producție rămân fără factori decizionali. Este esențial să se constituie un factor decizional eficient în astfel de situații.
Siguranța angajaților vine prima
Dat fiind contextul actual al pandemiei, siguranța angajaților este cel mai important lucru. De aceea, distanțarea se va respecta și petrecerile de Crăciun vor fi anulate și în schimbul lor angajații vor primi pachete cadou copii. Cei mici vor fi încântați că au primit ceva, doar știm cum sunt copiii și cadourile. Pe de altă parte, angajații se vor simți răsplătiți măcar puțin pentru efortul lor din anul ce a trecut. Totuși nu doar angajații merită o “atenție” pentru efortul depus. Partenerii pot primi și ei un cadou: cosuri cadou de pe giftIdea.ro.
Sănătatea angajaților este crucială
Companiile care includ angajați care nu pot lucra remote, se gândesc cum să aibă grijă mai bine de sănătatea acestora. De aceea, creează noi politici pentru a menține o mai bună igienă la locul de muncă, le oferă angajaților măști, viziere și dezinfectanți, etc. Distanțarea socială este de asemenea un factor important de luat în calcul.
Procesele de la locul de muncă suferă modificări de la lună la lună, iar în contextul actual schimbarea poate deveni necesară și mai des de atât. Important este ca oamenii să lucreze eficient și în condiții de siguranță.