Se spune că cine se trezește de dimineață departe ajunge. Dacă ești o persoană matinală, înțelegi perfect sensul acestor cuvinte, dar dacă ești mai activ noaptea, nu vei rezona deloc. 

Programul de somn este diferit pentru fiecare persoană în parte. În timp ce unii preferă să adoarmă devreme, alții aleg să stea până noaptea târziu, primii fiind numiți păsări matinale, iar ceilalți bufnițe de noapte.

Orarul de somn depinde și de stilul de viață, expunerea la lumină, alimentație și exerciții, însă fazele somnului sunt conectate mai degrabă cu ritmul circadian sau ceasul interior al fiecărei persoane. 

Iată cu ce te poate ajuta trezitul devreme dimineața:

 

Dispoziție mai bună 

Persoanele matinale sunt mai pozitive, mai optimiste, agreabile și mulțumite de viața lor. Prezintă riscuri mai scăzute de a dezvolta boli mintale cum sunt depresia și anxietatea. Cei care se trezesc devreme de obicei se culcă devreme. Și dacă dormi cele 7-9 ore pe noapte recomandate, corpul și mintea ta au timp suficient pentru a se regenera, ceea ce înseamnă un organism mai sănătos. 

 

Somn mai bun

Persoanele care se trezesc dimineața devreme au tendința de a merge la somn mai devreme și deci se bucură de un somn de calitate. 

Fie că te bagi în pat sub o lenjerie pat bumbac, fie că ai o rutină bine pusă la punct de somn, a dormi suficient oferă beneficii:

-dispoziție psihică mai bună

-concentrare mai bună

-risc mai scăzut de obezitate și boli cronice

Pe de altă parte lipsa somnului poate:

-slăbi sistemul imunitar, ceea ce înseamnă că te poți îmbolnăvi mai frecvent

-crește șansa de boli de inimă, tensiune sanguină și diabet

-scade libidoul.

 

Citeşte şi   Trei sfaturi despre cum să îți amenajezi dormitorul astfel încât să arate ca în reviste

Mai mult timp dimineața

Timp în care poți savura un mic dejun bogat și sănătos în loc de a bea o cafea pe fugă și atât. A începe ziua cu o masă bogată nutritiv te poate face să te simți sătul pentru mai mult timp și să îți dea energie pentru întreaga zi. Asta înseamnă ca te vei simți încărcat și revigorat iar ziua ta va fi mai productivă.

Piele mai frumoasă

Nopțile albe se pot observa prin linii fine, ochi întunecați sau umflați, culoarea palidă sau pungile de sub ochi. Privarea de somn contribuie și la dezvoltarea acneei. Un somn bun susține sănătatea pielii. În timpul somnului celulele pielii se regenerează, în timp ce fluxul sanguin și colagenul repară daunele cauzate de factorii de mediu și radiațiile ultraviolete. În plus dacă mergi la somn mai devreme, ai mai multe șanse să îți respecți rutina de seară de îngrijire a pielii, iar dimineața te vei trezi luminoasă.

 

Trezirea la prima oră poate aduce numeroase beneficii, însă nu înseamnă că trebuie să sacrifici un somn bun. Acoperă cele 7-9 ore de somn pe noapte și corpul tău îți va mulțumi.