După ce ai aplicat la o anumită ofertă pentru un loc de muncă, urmează etapa în care primești un telefon de la persoana care dorește să te prezinți la un interviu. Acum, ești abia la început, pentru că ceea ce este mai greu abia urmează. Când vine vorba de interviu, cu toții trebuie să ne pregătim serios, oricât de multă încredere am avea în aptitudinile noastre.

Abilitățile pentru un interviu de succes se învață și, de altfel, rareori există o a doua șansă pentru a face, de la bun început, o impresie bună. Pentru a-ți convinge managerul angajator că ești cea mai potrivită persoană pentru postul respectiv, trebuie să ai în vedere câte variabile extrem de importante care vor face diferența între un răspuns afirmativ și unul negativ.

Iată 3 sfaturi privitoare la cum să te prezinți, cu succes, la un interviu de angajare.

 

1.    Comunicarea verbală și nonverbală

A ști cum să comunici nu doar că transmite încredere, ci și profesionalism. Există două forme de comunicare: verbală și nonverbală. Comunicarea nonverbală demonstrează seriozitate și un plus de încredere: stai drept, menține contactul vizual, stânge cu fermitate mâna persoanei care îți ia interviu. Vei face o impresie grozavă sau, dimpotrivă, va fi un sfârșit rapid al interviului.

Este subînțeles faptul că trebuie să folosești un limbaj adecvat, cizelat și cât mai profesionist în timpul interviului. Oferă atenție sporită la orice cuvinte de argou nepotrivite, referiri la rasă, vârstă, religie, politică sau orientare sexuală. Nu vorbi mai mult (acest lucru se întâmplă cel mai adesea atunci când nu-ți pregătești, din timp, discursul) decât asculți.

 

Citeşte şi   Vizarea autorizației de mediu

2.    Îmbracă-te cât mai formal

Un interviu de angajare presupune circumstanțe formale, iar codurile vestimentare din ziua de azi spun că nu este potrivit să te îmbraci casual, să zicem, atunci când mergi la un interviu. Este foarte important să știi ce să porți (și ce să nu porți) la un interviu, cum să fii aranjat fără a fi, totuși, prea exagerat sau nenatural.

De asemenea, codul vestimentar poate fi raportat la postul pe care vrei să-l ocupi sau chiar la standardele companiei. A te prezenta îmbrăcat la costum sau ceva puțin mai formal depinde, în esență, de companie. Dacă este posibil, poți suna înainte de interviu pentru a te informa ce anume presupune codul vestimentar al companiei (obține informațiile de la un actual angajat).

 

3.    Formalitatea și atitudinea

Chiar dacă te prezinți cu o scrisoare de recomandare angajare, interviul este absolut necesar pentru ca angajatorul să aibă o certitudine a personalității tale și, bineînțeles, a pregătirii în ceea ce privește locul de muncă pentru care optezi. Interviul este o întâlnire profesională în care se vorbește despre afaceri, nu o întâlnire pentru a-ți face un nou prieten: formalitatea este vitală.

Atitudinea joacă un rol cheie în succesul interviului tău. Există un echilibru foarte fin între modestie, încredere și profesionalism. Chiar dacă vrei să-ți demonstrezi abilitățile, încrederea excesivă poate fi tradusă prin aroganță. Iar dacă ești perceput drept o astfel de persoană, trebuie să știi că nimănui nu-i place să aibă colegi care au cultul personalității.

Acestea sunt câteva dintre cele mai esențiale sfaturi pe care trebuie să le iei în considerare pentru a avea succes la un interviu de angajare. Ai încredere în aptitudinile tale și în ceea ce te recomandă, însă evită să abordezi o atitudine arogantă și neplăcută.